همیشه لبخند بزن.

Always wear a smile.
It's free.
همیشه لبخند بزن.
رایگانه.

بی تابم..!

باران که می گیرد به هم می ریزد اعصابم

تقصیر باران نیست...می گویند: بی تابم..!

گاهی تو را آنقدر می خواهم به تنهایی

طوری که حتی بودنم را بر نمی تابم

هر صبح، بی صبحانه از خود می زنم بیرون

هرشب کنار سفره، بُق کرده ست بشقابم

بی تو تمام پارک های شهر را تا عصر

می گردم و انگار دستی می دهد تابم

شب ها که پیشم نیستی...خوابم نمی گیرد

وقتی نمی بوسی مرا.. با "قرص" می خوابمᗰ!


اصغرمعاذی

غیرت

شما که رگ غیرتت از ⁧ دوچرخه سواری زنان ⁩ باد می‌کند
و آن را بی‌هیچ دلیل قانونی و شرعی، عینِ بی‌دینی می‌خوانی،
نظرت پیرامون این ⁧ چرخدستی بانوان ⁩ چیست؟!

چرا از این وقایع دردناک سخنی بر زبان نمی‌رانی؟!
شاید مصلحت نمی‌دانید!
‏اولویت‌ها را عجیب در این مُلک، گم کرده ایم!

یارا یارا گاهی دل ما را

یارا یارا گاهی دل ما را
به چراغ نگاهی روشن کن
چشم تار دل را چو مسیحا
به دمیدن آهی روشن کن
بی تو برگی زردم
به هوای تو می گردم
که مگر بیفتم در پایت
ای نوای نایم
به هوای تو می آیم
که دمی نفس کنم تازه در هوایت
به نسیم کویت ای گل
به شمیم بویت ای گل
در سینه داغی دارم
از لاله باغی دارم
با یادت ای گل هر شب
در دل چراغی دارم
باغم بهارم باش
موجم کنارم باش
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی
مشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کرد
کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
به نسیم کویت ای گل
به شمیم بویت ای گل
در سینه داغی دارم
از لاله باغی دارم
با یادت ای گل هر شب
در دل چراغی دارم
باغم بهارم باش
موجم کنارم باش
بی تو برگی زردم
به هوای تو می گردم
که مگر بیفتم در پایت
ای نوای نایم
به هوای تو می آیم
که دمی نفس کنم تازه در هوایت
بی تو برگی زردم
به هوای تو می گردم
که مگر بیفتم در پایت
ای نوای نایم
به هوای تو می آیم
که دمی نفس کنم تازه در هوایت
تا فدا کنم جان و دل برایتᗰ


قیصر امین پور*یارا یارا*

بعد از آن سنگلاخِ عاشقى

بعد از آن سنگلاخِ عاشقى

نذر کردم قلبم را

تنها

به مهربان تر از خودم بسپارم


((ادیب حیدربگى))

بارون درخت نشین

دوک: می دانی که من، به عنوان دوک، می توانم بر همه اشراف ناحیه فرماندهی کنم؟
کوزیمو: من فقط این را می دانم که اگر من بیشتر از دیگران چیز بدانم،
در صورت نیازِ آنها باید آنچه را که بلدم در اختیارشان بگذارم. به نظر من، فرماندهی یعنی همین.

زیادت را که دزدیدند؛

زیادت را

که دزدیدند؛

کمت را آرزو کردم...!


((علیرضا آذر))

وجدان زنو

انسان‌ها نه خوش‌جنس هستند و نه بدجنس
و خیلی چیزهای دیگر هم نیستند.
خوبی نوری است که فقط گاه‌گاهی
عمق تاریک روح بشری را با شعله‌های گریزان
روشن می‌سازد: شعله‌ای برمی‌خیزد و بلافاصله خاموش می‌شود.
ولی در لحظه‌ای کوتاه که راه آدمی را روشن می‌سازد،
شخص می‌تواند جهتی را که در تاریکی باید بپیماید
انتخاب کند و به همین علت است که همیشه
امکان خوب بودن و خوبی کردن برای انسان وجود دارد،
مسئله اساسی هم همین است.

تو همان شعری هستی

تو همان شعری هستی

که هیچگاه

نگفتم اش

تا همیشه

در قلبم

باقی بماند ...


((محمد شیرین زاده))