سلامش کردم و با لهجه ی یزدی سخن گفتم

سلامش کردم و با لهجه ی یزدی سخن گفتم
سلامی گفت و یک شیراز در چشمش غزل خوان بود

باش! وقتی تو باشی

باش!
وقتی تو باشی
هر روز از هر فصلِ تقویمم
اردی بهشت است...


معصومه_صابر

من تنها عاشق تو نیستم ،

وانا لا احبک فقط
ولکنی أؤمن بک
کما یؤمن الاصیل بالوطن ..

من تنها عاشق تو نیستم ،
من به تو مومنم ،
همانطور که انسان با اصل و نسب ،
به وطن ایمان دارد ...

غسان_کنفانی

ما که توقعمان زیاد نبود !

ما که توقعمان زیاد نبود !
دلمان کسی را می خواست که ما را بلد باشد !
وقتی ببینیم نیست ؛
دلسرد می شویم ، سکوت می کنیم و به هیچ کنشی ، واکنش نمی دهیم
وقتی بارها بودیم و دیده نشدیم
حرف زدیم و شنیده نشدیم
چای ریختیم و تنهایی خوردیم
فیلم دیدیم و تنهایی خندیدیم
بغض کردیم و تنهایی اشک ریختیم
و از یک جایی به بعد ، ما کسانی را داشتیم که دوستشان نداشتیم !
صحبت از خیالبافی و ایده آل پردازی نیست !
صحبت این است که آدم ها برای ماندن ، انگیزه می خواهند
دلشان که گرم نباشد ، بی حس می شوند ،
پشت می کنند به هرچیزی که بود و
می روند
برای همیشه می روند ...

نرگس_صرافیان_طوفان‌

مرا زهره‌ی آن نیست

مرا زهره‌ی آن نیست
که نامت را به زبان آرم
در تو می‌نگرم و می‌­میرم.

حسین منزوى

سکوت می کنم و عشق ، در دلم جاری است

سکوت می کنم و عشق ، در دلم جاری است
که این شگفت ترین نوع خویشتن داری است

مرا ببخش اگر لحظه هایم آبی نیست
ببخش اگر نفسم ، سرد و زرد و زنگاری است

حسین_منزوی