چه چشمان زیبایی

چه چشمان زیبایی
و زیباتر از آن نگاهِ چشمانت
و زیباتر از آن هوای چشمانت
وقتی از دوردست نگاه می‌کنی
در هوا جستجو می‌کردم
چراغِ خونت را
خونِ سایه‌ات را
و سایه‌ات را
بر دلم

« شاعر : خوان خلمن » .

دست به اندازه های خودت نزن

دست به اندازه های خودت نزن

اگر به شوریدن ماهی

از تُنگ ِتَنگ ِدل َست

تمام وسعت تو را میخواهم...


نیلوفرثانی

مثل نفس کشیدن

مثل نفس کشیدن

بی آنکه بدانم به تو می اندیشم

افکار من آزادند به هر کجا که می خواهند بروند

و عجیب است که همه راهشان به سوی توست

و این حس را  به من می دهند که می خواهم با تو باشم

و چه جایی امن تر از چشمانت، قلبت و آغوشت؟!

چیزی وجود ندارد که من بیشتر از با تو بودن بخواهم

دنیا را از دست می دهم و تو تمام دنیای من می شوی

به هر سمتی که می روم به تو می رسم

 فکر کردن به تو گداری ست برای عبور از طوفان تتهائی

وقتی به تو می اندیشم تمام رؤیاها به دنبالم می افتند

و فاصله چیزی نیست جز باغ هایی که در آن گل های اشتیاق می روید

چیزی بالاتر از این نیست که من سبب خوشبختی تو باشم

و تو کلید دار تنها گنجینۀ دنیا

... تو در قلب من

هر روز ِ بی تو مثل یک روز ِ بی خورشید است، نفسم می گیرد!

تو را با قلبم می بینم و با روحم می بوسم

 

"پرویز صادقی"

چون عاشق هر کس باشی

چون عاشق هر کس باشی
ترسم که شبی طعمه ی کرکس باشی
فرقی نکند که در میان این همه خنده و اشک
از جنس مذکر و مونث باشی
یا بالغ و نارس باشی...

باید سر در رابطه های امروزی بزنیم:

باید سر در رابطه های امروزی بزنیم:
احتیاط!
خطر از چشم اُفتادگی..
خطا=دلکندن
این روزها داریم با تمام قلبمان
دور کسانی میگردیم که با تمام وجودشان
دورِمان زدند..

#یگانه_حق‌پرست