گاهی همه زندگی در یک"تو" خلاصه می شود

گاهی همه زندگی
در یک"تو"
خلاصه می شود
"تو" در خلوتم قدم میزنی و صدای پای "تو"
می شود ملودی آرام ذهن من...
هر ردی که از من بگیری به "تو" میرسد
"تو" می شوی دنیای من..
"تو" می شوی نیاز من..
"تو" می شوی همه ی من...

دلم که برایت تنگ میشود

دلم که
برایت تنگ میشود
دعوتت میکنم به خیالم...
چای دم میکنم
مینشینم روبه رویت
دو فنجان میریزم و تا سرد شود
برایت...
یک دل سیر میمیرم....

می خواهم خواب اقاقیا ها را بمیرم.

می خواهم خواب اقاقیا ها را بمیرم.

خیالگونه،
در نسیمی کوتاه
که به تردید می گذرد
خواب اقاقیاها را
بمیرم.

می خواهم نفس سنگین

اطلسی ها را پرواز گیرم.
در باغچه های تابستان،
خیس و گرم
به نخستین ساعت عصر
نفس اطلسی ها را
پرواز گیرم.

احمد_شاملو

تو معنای سکوتِ منی

تو معنای سکوتِ منی
به همین سنگینی!
به همین زیبایی!
تو...
معنای لحظه‌ی ماتِ منی
زیر باران!
معنای بغض،کنار دریا!
معنای لبخندی در آغوشِ
رنگین کمان،
تو
از میانِ تمام شعر ها...
همانی که هیچ‌گاه نمی‌نویسم!
از میان خاطره‌ها همان که ندیدم!
از میان لبخند‌ها همان که گُم کردم!
تو
از میان تمام حروف،
همانی که کشف نشد!
تو معنای سکوتِ منی!
به همین سنگینی،
همین زیبایی!

آمدی...!

آمدی...!
رسالت تمام شد
تو آخرین اعجاز دادار
بر قلب تنهای
این شبگرد بودی..
شبی جبرئیل..
دستت به دستم سپرد
و در نگاهی فرمود
این تو و این تمام دیگرت
تو آمدی
من مسلمان به نگاهت شدم
و در شهادتی
نگاهم بر هر یار دیگری حرام...
نماز من...
وضو به عشق تو و اقامه به نگاهت باشد
آه...
بعد دیدنت
به خدای عشق قسم
رستگار شدم
اینک به رسالتم سوگند
نخواهم داشت
هیچ هرزه نگاهی
و نه دستی به هیچ گندم گیسویی

#علی چناری

ای من چو زمین و تو بهاری

ای من چو زمین و تو بهاری
پیدا شده از تو جمله رازم
چون صید شدم چگونه پرم
چون مات توام دگر چه بازم...

" مولانا "

آب ونان‌اش را خوردید
آیا در این دنیا عزیزتر از وطن هست‌؟
آقایان چه‌گونه به این وطن رحم نکردید؟
پاره پاره‌اش کردند
گیسوان‌اش را گرفتند و کشیدند
کشان کشان بردند و تقدیم کافر کردند
آقایان‌، چه‌گونه به این وطن رحم نکردید؟
دست‌ها و پاها بسته در زنجیر،
وطن‌، لخت و عور بر زمین افتاده‌
و نشسته بر سینه‌اش گروه‌بان تکزاسی‌
آقایان چگونه به این وطن رحم نکردید؟
می‌رسد آن روز که چرخ بر مدار حق بگردد
می‌رسد آن‌روز که به حساب‌های شما برسند
می‌رسد آن روز که از شما بپرسند
آقایان چه‌گونه به این وطن رحم نکردید؟

زنـان زیــبـا بـا عـشـق احـمـق تـر می شــونـد

زنـان زیــبـا بـا عـشـق احـمـق تـر می شــونـد
امـا زنان زیــبـا و فــهـمیـده،حتی وقـتی که عاشـقـند عاقــل هستند..
امـا به خاطر همـین موضـوع هـمیشــه تـنـهـــایـنـد..!!

"پائولو کوییلو"