اگر توانم باشد که یک دل را از شکستن باز دارم

اگر توانم باشد که یک دل را از شکستن باز دارم
به بیهودگی زندگی نخواهم کرد
اگر یارای آن داشته باشم که یک تن را از رنج برهانم
یا دردی را تسکین بخشم
یا انسانی تنها را یاری کنم
که دیگر بار بسوی شادی باز گردد
به عبث زندگی نخواهم کرد...

امیلی الیزابت دیکنسون

من صبورم اما

من صبورم اما
به خدا دست خودم نیست اگرمی رنجم
یا اگر شادی زیبای تو را
به غم غربت چشمان خودم می بندم
من صبورم اما
چه قدَر با همه ی عاشقی ام محزونم
و به یاد همه ی خاطره های گل سرخ
مثل یک شبنم افتاده ز غم مغمومم
من صبورم اما
بی دلیل از قفس کهنه ی شب می ترسم
بی دلیل از همه ی تیرگی رنگ غروب
و چراغی که تو را از شب متروک دلم دور کند
من صبورم اما
آه، این بغض گران
صبر چه می داند چیست.

"حمید مصدق"

"حـرمت"

زندگی
به بند ی بند است
به نـام
"حـرمت"
که اگر آن
پاره شود
کار زندگی تمام است...

گفتم : از حرفام نرنجیدی ...؟

گفتم : از حرفام نرنجیدی ...؟
گفت : نه!
گفتم : ولی هر کی بود یه چیزی بهم میگفت.!

گفت : مادرم انسولین میزنه، اولا خیلی دردش میگرفت،

بعدش کمتر شد، حالا هر وقت سوزنو تو پوستش فرو میکنه، فقط میخنده.

الان منم اونطوری ام...!
#حمید_جدیدی
#دیالوگ_های_خیالی_من

یک روز از فکر کردن به تو دست می کشم

یک روز از فکر کردن به تو دست می کشم
می روم سراغ کارهای ناتمام
شعرهای نگفته
نشست و برخاست با سایه ها
خیابان گردی های بی سلام.
کارهایم که تمام شد
من می مانم و یک عالمه وقت
من می مانم و تحمل ثانیه های سخت!
آن وقت می نشینم و
سر فرصت
به تو فکر می کنم.

"مریم نوابی نژاد"

رسیده‌ام به تو اما هنوز دلتنگ‌اَم!

رسیده‌ام به تو
اما هنوز دلتنگ‌اَم!
انگار به اشتباه،
جای طلوع
در غروبِ چشم‌هایت
فرود آمده باشم!

"رضا کاظمی"

کسی از غیبتِ پنهانِ ستاره به دریا نمی‌رسد

کسی از غیبتِ پنهانِ ستاره به دریا نمی‌رسد
ما سکوتِ سختِ‌ این همه راه را
به دندان شکسته‌ایم
پس تو ... تنفسِ ناتمامِ من
کی، کی پروانه خواهی شد؟ ////


سیدعلی صالحی

بهار من اندک بود

بهار من اندک بود
چه باک
پاییزم طولانی تر است.

"مسعود کیمیایی"

چیزی بدتر از آن نیست

چیزی بدتر از آن نیست که شخصی به هنگام بدبختی
روزگار خوشی را به یاد بیاورد . . .

(ژان کریستف – رومن رولان)