وقتی از کسی می رنجی از خودت بپرس :

وقتی از کسی می رنجی
از خودت بپرس :

این کیست که می رنجد؟
آنگاه سکوت کن تا پاسخ را بشنوی
اگر فقط به این پرسش نگاه کنی
خواهی دید
کسی که به تو صدمه می زند
خود تو هستی زیرا:
رنج را می پذیری و به رنج
اجازه می دهی " هست شود"


#هله_پتگر

کتاب : یازده دقیقه

اگر کسی چیزی را در شرف رسیدن به آن باشد از دست بدهد

چیزی که بارها برای خودم اتفاق افتاده در نهایت می آموزد که هیچ چیز به او تعلق ندارد؛

و اگر هیچ چیز به من تعلق ندارد پس نباید اوقاتم را صرف محافظت از چیزهایی کنم که مال من نیست.
بهتر است به گونه‌ای زندگی کنم که انگار همین امروز نخستین و آخرین روز زندگی من است.

کتاب : یازده دقیقه
اثر : #پائولو_کوئلیو

نیمی از تو می‌آید و نیمی می‌رود

گاهی
زیبایی
گاهی عصبانی
مثل شب و روز
جدا از هم زندگی می‌کنی
نیمی از تو می‌آید و نیمی می‌رود
جز این نمی‌توانی باشی
زن‌ها همانجا که ایستاده‌اند
رفته‌اند...

ادریس بختیاری

همه ما فقط دو نوع شب در زندگی‌مان داریم؛

همه ما فقط دو نوع شب در زندگی‌مان داریم؛
شبی که می‌خواهیم زودتر صبح شود و شبی که هیچ‌گاه دوست نداریم به صبح برسد.
و مرز بین این‌ها تنها یک "او"ست که بستگی دارد مانده باشد، یا رفته باشد .

رضا_باقری

برای دیدنِ آن خوب

برای دیدنِ آن خوب
آن خجسته‌ی مطلوب
چه‌قدر باید از این روزهای بد بشمارم؟

حسین منزوی

/‌‌‌اما چه باید گفت

/‌‌‌اما چه باید گفت
از انسان نمایانی که ننگ نام انسانند
درنده خویانی که هم دندان گرگانند
آنان که
عشق و مهربانی را در دستهای کور کین کشتند
آنان که انسان بودن خود را
در پای دین کشتند...

/دل بیدار من ، بر مردم خوابیده میگرید

/دل بیدار من ، بر مردم خوابیده میگرید
بلی! فهمیده بر احوال نافهمیده میگرید
ز چشم خویشتن آموختم رسم محبت را
که هر عضوی به درد آید به جایش دیده میگرید
رنجی تهرانی