به فکر معجزه ای تازه بودم و ناگاه

به فکر معجزه ای تازه بودم و ناگاه

خدا گرفت به دست تو امتحان مرا

تو نیم دیگر من نیستی،تمام منی

تمام کن غم واندوه سالیان مرا

"امیدصباغ نو"

در سرم انقلاب رنگی بود

در سرم انقلاب رنگی بود

شاه من را که..........سرنگون کردم

باز سازندگی و از سرخط

هی خطا بعدِ آزمون کردم

"شروین اسماعیلی"

قهر هم با تو خوش است

قهر هم با تو خوش است

اما برای آشتی

"حسین منزوی"

هی بخت بیدار من

هی بخت بیدار من

عصا می خواهی چه کنی؟

تو سرت شکسته است؟

"سیدعلی صالحی"

خنده

خنده

بهترین روش

جنگ با زندگی است

"آناتول فرانس"

صبح یعنی طلوع دوباره تو

صبح یعنی

طلوع دوباره تو

در جان من

امروز هم

سرشار از دوست داشتن توام

مثل دیروز

مثل فردا...

"بهنام محبی فر"

در من گره بخور

در من گره بخور
هر ساعت از روز
مرا درگیر صدایت
نفست
مرا درگیر حافظه ات کن ...

ایلهان_برک

لبخند تو آورد هلالِ رمضان را

لبخند تو آورد هلالِ رمضان را

آسوده نمود این همه چشمِ نگران را

آموخت به چشمِ تو خدا پلک زدن را

تا قلبم از او یاد بگیرد ضربان را

از چشم تو آن آتش و از چشم من این آب

کردند یکی نقطۀ جوش و میعان را

هرچشمِ تو یادآورِ یک نصفِ جهان است

در چشم تو دیدم همۀ نقشِ جهان را

کاکل زری! از موی پریشانِ تو در باد

بازارِ طلا یاد گرفته نوسان را

در شعر نگنجی چه نیازی است به شاعر

دریا چه کند حافظۀ قطره چکان را

سر را به فدای قدمت می کنم ای دوست

بردارم از این شانه مگر بارِ گران را

در مسجد از او گفتم و دیدم که مؤذّن

ناگاه از او گفت و رها کرد اذان را

غلامعباس سعیدی

علت معجزه آدم و حوا، عشق است

به یقین،فلسفه خلقت دنیا عشق است
آنچه نقش است دراین گنبد مینا،عشق است
اهرمن، سیب، هوس، وسوسه، غفلت ...بس کن
علت معجزه آدم و حوا، عشق است
رضا اسماعیلی

تو نیستی

تو نیستی
بهانه های کوچک خوشبختی نیستند
تو نیستی
من نیستم
-در نبود تو-
لبخندهای کاغذی آلبوم
غرق شدند
در بارانِ بی دریغ اشک
تا سپاس گزار تو باشم
که به اندازه ی یک غریق نجاتِ غریبه
تلاش نکردی
برای گرفتن من
از آب گل آلود!

"ﻓﺎﺿﻞ ﺗﺮﮐﻤﻦ"