آی عشق! آی عشق!

لرزش دست و دلم از آن بود
که عشق
پناهی گردد
پروازی نه
گریزگاهی گردد

آی عشق! آی عشق!
چهره آبی ات پیدا نیست

و خنکای مرحمی
بر شعله ی زخمی
نه شور شعله
بر سرمای درون

آی عشق! آی عشق!
چهره سرخ ات پیدا نیست

غبار تیره ی تسکینی
بر حضور وهن
دنج رهایی
بر گریز حضور

سیاهی بر آرامش آبی
و سبزه برگچه بر ارغوان

آی عشق! آی عشق!
رنگ آشنایت
پیدا نیست!


"احمد_شاملو"

تنهایی

خودکاری که نمی نویسد

فندکی که روشن نمی شود

و آدمی که قدم می زند..

در تنهایی تمام شده است..

"محمدعسکری ساج"

وقتی شما جرات دوست داشتن او را نداشته باشید

وقتی شما

جرات دوست داشتن او را نداشته باشید

دیر یا زود

سروکله ی یک شجاع پیدا خواهد شد..

"گارسیامارکز"

عادت

عادت

بدترین بیماریه..

کاری میکنه که آدم به هربدبختی و هر دردی

سر خم کنه و بتونه کنار آدمای نفرت انگیز دووم بیاره!!!

"اوریانافالاچی"

نگاهت شهری باشد جنگ زده

نگاهت....

شهری باشد جنگ زده

که تنها یک‌نفر آبادش می‌‌کند

.... عشق

"نیکی فیروزکوهی"

دوستت می دارم !

دوستت می دارم !

چونان بلوطی که زخم یادگار عشقی بر باد رفته را!

ستاره ای که شب را

برای چشمک زدن!

و پرنده ای اسیر

که پرنده ی آزادی را !

تا رهایی به بار بنشیند،

آن سوی حیرانی میله های قفس!


"یغماگلرویی"

تا تو بیایی...

وقتی از گلوگاه جاده ها...

ترانه ی فراق پخش می شود...

من

انتظار را

با سر انگشت های خود

هجی می کنم

تا

تو...بیایی...

ما دو حباب کنار هم بودیم

ما دو حباب کنار هم بودیم

که می ترسیدیم، هنگام یکی شدن

نفهمیم

کداممان نابوده شده است.

"لیلاکردبچه"

ما حتماٌ عاشق همیم که این همه از هم دوریم.

دستم را زیر سرم می گذارم

و به خواب می روم

منو دستم هر شب خواب تو را می بینیم

عزیزم

ما حتماٌ عاشق همیم که این همه از هم دوریم.

"غلامرضابروسان"