مُرده ام اما قول میدهم

مُرده ام
اما قول میدهم
"هندی" بازی کنم
و آخر فیلم
زنده شوم
با بوسه هایت!

.......................
زهرا طراوتی

به هر تارِ جانم صد آواز هست

به هر تارِ جانم
صد آواز هست
دریغا
که دستی
به مضراب نیست ...


#احمد_شاملو

تو نباشی

تو نباشی
من
از آینده ی خود پیرترم ...


#علیرضا_آذر

زندگی هیچ گاه به بن بست نمیرسد!

زندگی
هیچ گاه به بن بست نمیرسد!
کافیست چشم باز کنی و راه‌های
بیشماری را فراروی خود ببینی!..

خدا که باشد هر معجزه‌ای ممکن میشود…

شب آمده بودواضطرابی دیگر

شب آمده بودواضطرابی دیگر

انگارنمانده انتخابی دیگر

فقروتن بی حیای شب می لرزید

زن بودودوباره تختخوابی دیگر

محمدحسین شهریاری

من کشوری نبوده ام، ایجاد کن مرا

من کشوری نبوده ام، ایجاد کن مرا

در مرز من بیا، برو، آباد کن مرا

من مجمع الجزایر تنهایی و غمم

پهلو بگیر پهلوی من، شاد کن مرا

من را که ریشه های درختی شکسته ام

قایق بساز از تنش، آزاد کن مرا

بگذار با تو بگذرم از ساحل سکوت

دور از همه، همه، همه فریاد کن مرا

در جای جای خاک تنم رد پای توست

گاهی تو هم به نام وطن یاد کن مرا


(مژگان عباسلو)

مقصر دست های تو بود

مقصر دست های تو بود

که اینگونه عاشقت شدم

حالا بیا تقصیر را

به گردن من بینداز



مرتضی شالی

بارها
و بارها
کسی توی این دریاچه غرق شده
آدم ها اما
همچنان پشت به دریا می ایستند
لبخند می زنند به لنزها
و عکس می گیرند.
همیشه پشت همه ی عکس ها ی دو نفره

چند نفر
مرده اند .


رویا شاه حسین زاده

داشتم رقص زیبای تو را تصور می کردم

داشتم رقص زیبای تو را تصور

می کردم

که خدا آهسته به شانه ام زد و گفت

یک خرده جابه جا شو من هم

ببینم ...


رسول ادهمی