تو موسیقیِ احساسی در این تاریکی دنیا

تو موسیقیِ احساسی در این تاریکی دنیا
همانند دلم هستی، کمی عاشق، کمی تنها

منم آن زخمه‌ای هستم که بر سیمِ خیال تو
دَمادم چَنگ می‌رانم پُر از احساس و بی‌پروا

فراموشم شده شادی، شُعاع درد دورم زد
نمی‌بینم ردِ عشقی، در این شبهای بی‌فردا

دلم تنگ است و می‌دانم توام مشتاق دیداری
صدایم کن که این دوری،نفسگیر است و جانفرسا .


تو از چشمم نمی‌افتی،هزاران سال دیگر هم
بیا برگرد،می‌خواهم تو را،تا محشر کبرا

مرا یک لحظه مهمان کن میان باغ آغوشت
که با آرایه‌ی چشمت بگویم شعرهایم را

برای بودن با تو چه باید کرد؟راهی نیست
"فقیری مثل من را چه، به این بالا نشستن‌ها"

نگو این را نفهمیدی که من وابسته‌ات هستم
همیشه دوست می‌دارم تو را تا آخر دنیا .

هاله_محمودی

تو مثل تمام رفتن ها هستی

تو مثل تمام رفتن ها هستی
که برمیگردد و
من مثل تمام برگشتنها ؛
اینجا منتظرت میمانم ..!! .
.
.
چیستا_یثربی

مخاطب که تو باشى،

مخاطب که تو باشى،
مگر
جز عاشقانه‌هاىِ پر از دلتنگى، .
متنِ دیگرى هم مى‌شود نوشت؟
اصلا براىِ از تو نوشتن ، پاک کردن و خط زدنِ هیچ واژه‌اى لازم نیست
بس که ساده و صریحی دلبر جان
و اصلا
تو همان جانى که بر دل نشسته... .
.
.
علی_قاضی_نظام

پای تو مانده ام، چه کنم اختیار نیست

تاوان این ترانه بگو انتظار نیست

این امتحان سخت من از روزگار نیست

تلخ است بی تو طعم تمام ترانه ها

رفتن همیشه چاره ی درمان یار نیست

توفان بگو دوباره مرا مبتلا کند

این ابتلا به ساحت توفان، قمار نیست

لبخند بی قواره ی این روزگار سرد

با انحنای چشم ترم سازگار نیست

پاییز چشم های تو را قاب کرده ام

آخر به فصل های زمین اعتبار نیست

می خواهمت که با همه دیوانگی هنوز

پای تو مانده ام، چه کنم اختیار نیست

فاطمه یاوری

حرامم باشد

حرامم باشد
اگر با داشتن عشقی چون تو
اگر بعد از دل بستن به تو
چشمانم جای دیگر چرخیده باشد
دلم حوالی دلی دیگر دل دل کرده باشد
قلبم تپش‌هایش برای غیر تو بوده باشد
ذهنم کسی غیر تو را مرور کرده باشد
حرامم باشد

یادت نرود
من از سر عشق با توام
آخر تو نمیدانی
آدم یکی مانند تو را داشته باشد
دیگر حواسش جای دیگری نمیرود

سیما_امیرخانی

قبل از آن که بتوانیم انتخاب‌های خوبی بکنیم

قبل از آن که بتوانیم انتخاب‌های خوبی بکنیم
باید دلیلِ انتخاب‌های بدِ خود را بفهمیم!

ویلیام_گلسر

شرمنده نباش دختر

معرفی کتاب؛ شرمنده نباش دختر

ریچل هالیس در کتاب شرمنده نباش دختر که یک کتاب در زمینه خودسازی زنان،

موفقیت، خوشبختی و عزت‌نفس محسوب می‌شود درباره یک ایده کلی صحبت می‌کند.

اینکه اگر کاری را به خاطر خودت انجام دادی و هیچ‌کس آن را درک نکرد، شرمنده نباشی.

 هالیس اعتقاد دارد اگر شما بتوانید کاری بکنید که باعث احساس خوب در درونتان شود

این کار ارزشمند است و«قدرتمندترین و دلنشین‌ترین احساس دنیاست.» و به هیچ وجه نباید شرمنده باشید.

سر انجامش ، دیوانگیست !

سر انجامش ،
دیوانگیست !
انتظاری ...
که دیدار ندارد .


مهدی_قاسمی_نسب