کاش گوزنی چوبی بودم

کاش گوزنی چوبی بودم

شاخ می زدم به خیالاتم در رویا

و خدا

نفس های غم آلودم را می شمرد

"شمس لنگرودی"

قطار دور می شود

قطار دور می شود

ایستگاه دورتر

من می روم یا تو،مهم نیست

مهم قطار است که دور می شود!!

"رضاکاظمی"

آرامش ات..

آرامش ات

چه طوفانی به پا می کند

در درون من

"امیردریا"

عشق عصیانگر توست

در دل ویرانی
آخرین دلخوشیم
چشم ویرانگر توست
خسته از جنگیدن
آخرین فرصت صلح
عشق عصیانگر توست

کاش غیر از من و تو
هیچ کس با خبر از ما نشود
نوبت بازی ما باشد و دیگر هرگز
نوبت بازی دنیا نشود...!
افشین یداللهی

باران که می‌بارید

باران که می‌بارید
دستانش را قنوت می‌کرد
سرش را بالا می‌گرفت
و لبخندی می‌زد
ومن آن سوتر می‌مردم !
فرزاد مقدم

نمی دانم رسیدن چیست.

نمی دانم رسیدن چیست...
اما بی گمان مقصدی ست که تمام وجودم بسوی آن جاری ست.
کاش میمردم و دوباره زنده می شدم و می دیدم دنیا طور دیگریست
دنیا اینهمه ظالم نیست
و هیچکس دور خانه اش را حصار نکشیده است...

"فروغ فرخزاد

نمی خواهم از من کم شوی

این روزها

نفس کشیدن من شده

دم وباز دم..

دم!

حتی به قدر یک بازدم

نمی خواهم از من کم شوی

این روزها که تو را نفس می کشم

"افشین یداللهی"

خوشبختی

یک صندلی نزدیکتر به تو نشستن

چند قدم بیشتر با تو راه رفتن

خوشبختی

کوچکترین لحظه های حضور توست

"سید محمدمرکبیان"

نباید بیش از اندازه دوست داشت

نباید بیش از اندازه دوست داشت

مردم به آن احتیاج ندارند

مزاحم شان می شود

"رومن رولا"

همه شب سجده بر آرم

همه شب

           سجده بر آرم

                     که بیایی

                                 تو به خوابم

و در آن

        خواب

             بمیرم

                  که تو آیی و بمانی

"شهریار"