بعد تو هیچ چیز در این خانه تغییرنکرد

بعد تو

هیچ چیز در این خانه تغییرنکرد

جز من



رضا محبی راد

تو سنگ

تو سنگ

من چاه

و عشق دیوانه ای

که تو را در دل من انداخت



رضا محبی راد

از هر انسانی نخستین تَرَم

از هر انسانی

نخستین تَرَم

وقتی که برایِ کشف آتش ،

آغوشت را

نشانم می دَهی ...




محمد رضا صالحی

پشت این پنجره ها نفس های من است

پشت این پنجره ها

نفس های من است

هر بار که دستی

پاک میکند پنجره ای را،

حجمی از دلتنگی در من

به صدا در می آید

بهاره عباسی

پارادوکس عشق!

پارادوکس عشق!
انسان نسبت به چیزهایی که نمی‌تواند به دست آورد، تمایل پیدا می‌کند.
انسان برای آنچه برای به دست آوردنش باید سختی‌هایی را تحمل کند‌، ارزش بیشتری قائل است.
انسان نسبت به آنچه موقت است و ممکن است روزی از دست برود، کشش بیشتری احساس می‌کند.
وقتى کسى خود را عاشق دیگری می‌پندارد، مایل است به او نزدیک و نزدیکتر شود.

اما زمانی که به طور کامل معشوق خود را به دست می‌آورد و نسبت به داشتن ابدی معشوق مطمئن می‌شود

و احساس خطر و ناامنی درون او از بین می‌رود،

به تدریج جذابیت‌های معشوق در چشم او کمرنگ می‌گردد و انسان عاشق احساس می‌کند

دیگر آن جوشش سابق در او وجود ندارد و شعله‌های تمایل و تمنا در درونش فروکش کرده است.

حال آنکه برای یک عاشق، تجربه عشق‌ورزیدن سرشار از حلاوت است

و قدر مسلم از دست دادن این تجربه و رنگ باختن عشق منجر به تلخکامی او می‌شود.

شاید به همین خاطر می‌گویند:
لحظات تعقیب، لذت‌بخش‌تر از لحظات گرفتن شکار است!

جمال قمری

برگردیم به زمان های قدیم

برگردیم به زمان های قدیم
به ما تکنولوژی نیامده جانم...
برایت نامه مینوسم!
از مبدأ معلوم،
به مقصدِ نا معلوم...
عزیزِ جانم؛
سلام
کلام را کوتاه میکنم!
ملالی نیست جز دلتنگی های هر شب و
مرورِ تمامِ خاطراتی که ای کاش از ذهنَت پاک نشده باشد!
همین!
دلتنگِ "تو"،
"من"

#علی_قاضی_نظام

من ابلهی هستم با قلب اما بدون مغز

من ابلهی هستم با قلب اما بدون مغز

و تو ابلهی هستی با مغز اما بدون قلب؛

و ما هر دو غمگینیم،

و ما هر دو زجر میکشیم .

فئودور_داستایوفسکی

دست هایت زندگی اند ...

دست هایت
زندگی اند ...
بشناس مرا !
من
همان لعنتی ام !
که زندگی را سخت می گیرد ...

مرتضی شالی

بد هم گاهی خوب میشود،

بد هم گاهی خوب میشود،
زمانی که میان بد و بدتر میمانی!

#امیرمسعودضرابی