آن که می گوید دوستت دارم

آن که می گوید دوستت دارم
خنیاگر غمگینی است
که آوازش رااز دست داده است
ای کاش عشق را
زبان سخن بود
هزار کاکلی شاد
در چشمان توست
هزار قناری خاموش
در گلوی من.
عشق را
ای کاش زبان سخن بود
آنکه می گوید دوستت دارم
دل اندوهگین شبی است
که مهتابش را می جوید
ای کاش عشق را
زبان سخن بود
هزار آفتاب خندان در خرم توست
هزار ستاره گریان
در تمنای من.
عشق را
ای کاش زبان سخن بود

#احمد_شاملو

به یک عدد پناه نیازمندیم...

این روزها که هیچ چیز و
هیچ کس حال آدم را خوب نمی کند،
به یک عدد پناه نیازمندیم...
کسی که در کنج آغوشش بخزیم و پشت پا بزنیم به همه دلتنگی ها...
کسی که در سایه نوازش دستانش نیشخند بزنیم
به غم ها و غصه ها...
باید کسی باشد که جلوی پوسیدنمان را بگیرد،
زخم های روحمان را وصله بزند،
این طور پیش برود متلاشی می شویم...
روزگار بدی شده...
پناه کم شده ...
نه که کم شده باشد، نیست آقا !
موجود نیست...
اگر پناه دارید خوشا بحالتان!
دو دستی بچسبیدش!
شما را به خدا کنارش بگذارید برای روز مبادا!
بالاخره برای همه یک روز مبادایی هست...

مـن... از تمام این دنیا عشق میخواهم

مـن...
از تمام این دنیا عشق میخواهم
و مُشتـی شعر
و لبخندهای تو
که تکثیر میکند
عشق را به بینهایـت...!!!

من تنها عاشق تو نیستم

وَاَنا لا احبک فقط
ولکنی أؤمن بِک
کما یؤمن الاصیل بالوطن...

من تنها عاشق تو نیستم
من به تو مومنم
همانطور که انسان با اصل و نسب،
به وطن ایمان دارد ...!!

غسان کنفانی

من بعد از "تو"

من بعد از "تو" با این مسئله که دیگر کسی را
دوست نداشته باشم ، کنار آمده ام!
تو اما بعد از "من" ،
با این درد که دیگر کسی
مثل من دوستت ندارد ،
چه میکنی؟!!

#عرفان_محمودیان