__هوا خوبه, بیا عاشق هم بشیم

__هوا خوبه, بیا عاشق هم بشیم
_ با خودم چتر آوردم
__بالا رو نگاه کردم و گفتم چترت رو ببند
_ خیس میشم
__ عجیبه, من اما خیس نمیشم
_پس چی میشی؟
__عاشق
محمد_عسکری_ساج

من از این‌جا خواهم رفت،

من از این‌جا خواهم رفت،
و فرقی هم نمی‌کند
که فانوسی داشته باشم یا نه،
کسی که می‌گریزد
از گم شدن نمی‌ترسد.

رسول_یونان

آخرین روزهای اسفند است

آخرین روزهای اسفند است
از سر شاخ این برهنه چنار
مرغکی با ترنمی بیدار
می زند نغمه ،

نیست معلومم
آخرین شِکوه از زمستان است
یا نخستین ترانه های بهار ؟

"شفیعی کدکنی"

دروغ های زنانه

دروغ های زنانه
یا از سر عشق است
یا از سر ترس

چرا که هیچکس
به یاد نمی آورد
زنی در طول تاریخ
ادعای پیامبری کرده باشد.

"نیلوفر لاری پور"

آمده ای ویران کرده ای

آمده ای
ویران کرده ای
رفته ای
و من هنوز
شبیه پس لرزه ای ناتمام
با ریشتر بی نهایت
در جان زمین مانده ام!


((روشنک آرامش))

به واقع همه چیز دنیاست!

به واقع همه چیز دنیاست!
هم بهشت وُ هم جهنم.
انسان این گونه فریب می خورد،
در بهشت وُ جهنم.
هر دو مکان یکی است،
هم بهشت وُ هم جهنم.
ما در کره ی زمین زندگی می کنیم

در بهشت وُ جهنم.


((فکرت صادق))

به جز غم خوردن عشقت ، غمی دیگر نمی‌دانم

به جز غم خوردن عشقت ،
غمی دیگر نمی‌دانم

که شادی در همه عالم ،
از این خوش‌تر نمی‌دانم

به هر راهی که دانستم
فرو رفتم به بوی تو

کنون عاجز فرو ماندم ،
رَهی دیگر نمی‌دانم

به هشیاری ، مِی از ساغر
جدا کردن توانستم

کنون از غایت مستی ،‌
مِی از ساغر نمی‌دانم !

کسی کاندر نمک‌سار اوفتد ،
گم گردد اندر وی

من این دریای پر شور ،
از نمک کمتر نمی‌دانم...

عطار

و همه غصه ها لبخند خواهند زد..

میدانم که به زودی،
شبی،
در تختخوابی،
انگشتانم در شکنج موهایی نرم و لطیف میلغزد،
و موسیقی ای نواخته میشود
که هیچ رادیویی پخش نمیکند.
و همه غصه ها لبخند خواهند زد..

چارلز_بوکوفسکی

بیا و گلدان ها را نشکن ،لج نکن،تب نکن

بیا و گلدان ها را نشکن ،لج نکن،تب نکن
بیا و به حرف من گوش کن
بهانه نگیر،اخم نکن
نه اینکه تحمل کنی ،نه،بیا و خاطر سپید کن از خیالش
بیا و این آخر سالی،غصه هایت را در آتش بریزو خاکستر کن ،بسپار به باد
بیا و صبور باش
دلکم بیا و قول بده عاقل میشوی و نه دوباره عاشق

سولماز_بیضاوی