الهی عبدالله را از سه آفت نگاه دار:

الهی عبدالله را از سه آفت نگاه دار:

 از وساوس شیطانی و خواهشهای نفسانی و غرور نادانی.


#مناجات
#خواجه_عبدالله_انصاری

نه مرا طاقت غربت نه تو را خاطر قربت

نه مرا طاقت غربت نه تو را خاطر قربت
دل نهادم به صبوری که جز این چاره ندانم

#سعدی

بر دشت لاله برف نشسته‌ست و دور نیست

بر دشت لاله برف نشسته‌ست و دور نیست
روزی که سر دوباره برآریم از کفن
-فاضل نظری

به بغض سر کردم، دیده تر نشد که نشد

به بغض سر کردم، دیده تر نشد که نشد
دلی ز حال دلم با خبر نشد که نشد

هزار کوره بنا شد درین دیار و دریغ!
یکی به داغی و سوز جگر نشد که نشد

به بی‌قراری شعرم سری نزد که نزد...
و آن شبی که نیامد، سحر نشد که نشد

هزار دفتر هق هق، هزار دفتر شعر
دلت... عزیز دلم! نرم تر نشد که نشد

کجاست شانه‌ی امنَت؟ که بعد تو این سر
برای من _منِ بیچاره سر نشد که نشد

سیاه پوشی و اندوه در غم سهراب
برای رستم دستان پسر نشد که نشد!

قرار بود که درد دلی کنم با تو
ولی دریغ! درین مختصر نشد که نشد...

چوپان دروغ گفت

چوپان دروغ گفت

گرگ اما...

گله را خورد

(کیوان مهرگان)

دیروز پیامی آمد

دیروز پیامی آمد
یعنی خبری بود؟
دیروز تا امروز پیام‌ها را مرور می کنم
من همچنان گرفتار دیروز ها هستم!

غلامحسین افراس