عصـــــــر همان دلخوشی های صاف

عصـــــــر همان
دلخوشی های صاف
و صادقانه ای است که از
صورت دخترانه ی عشق
می باردـ بر دست و دـ ل

یـــــــــــــــــــــــار
#مهنازنجفی

دو دستت را به من بسپار

دو دستت را به من بسپار
که با آن ها
دل خود را نگه دارم

« شاعر : محمود درویش »

هر چیزی را می توانی پاره کنی

هر چیزی را می توانی پاره کنی
و دور بیاندازی
اما روزی داخل کتابی
نامه ایی یا عکسی پنهان شده
غافگیرانه به تو شلیک می کند
تو خواهی مرد
اما خاطره ها ابدی اند

« شاعر : کادیر آیدمیر » .

شب را از زنانى بپرس

شب را
از زنانى بپرس
که تنها گذاشته شده‌اند
زیرا که شب‌ها همه چیز
چند برابر مى‌شود

« شاعر : مسلم یوکسل »

دوستت دارم

بگذار به همه‌ی زبان‌هایی که می‌دانی و نمی‌دانی
بگویم دوستت دارم
بگذار در جستجوی کلماتی باشم
به حجم دلتنگی‌ام برای تو
بگذار به جای تو فکر کنم
به جای تو دلتنگ شوم
به جای تو بگریم و بخندم
و فاصله‌ی وهم و یقین را از میان بردارم

« شاعر : نزار قبانی »