دست در دستِ تو دادن، به خدا وصل شدن می‌باش

دست در دستِ تو دادن، به خدا وصل شدن می‌باشد
تو همان خاتم عشقی که دلم در پی تو می‌آید
یا تو من را بکنی راه صراطی به بهشت
یا جهنم بروم چون تو خدایی، چه بهشت


سعید دهباشیان

پاییز که شد راهی جنگل شویم ...

پاییز که شد راهی جنگل شویم ...


به برکت حضور تو ، برگ های زرد ، سبز می شوند و حتی درختان با دیدن تو روزشان بخیر می شود ...

عجب پاییزی بشود ، وقتی تو شاعر این جنگل باشی ...

من آخر این قصه را میدانم ؛
با تو پیر شدن هم زیباست ....


ناصر منصورزاده

از دل پرسید سفر یعنی چه؟

از دل پرسید
سفر یعنی چه؟
گفت:
وقتی دل ات از تمام ذرات عالم می گیرد
سوار قطار می شوی
و ساک ذهن ات را
که پر از اندیشه های ناگفته است برمی داری
و با خود می بری
به جایی که هیچ کس نداند
کدام سمت زمین
باران های پاییزی اش
موهای خیال انگیز مردمان را
در زاویه ی یکصد و هشتاد درجه شمالی
خیس می کند.


حسین احمدپور

سر اگر دشت بی آب است . . خدایا چه کنم ؟

سر اگر دشت بی آب است .              .
                                   خدایا چه کنم ؟
  سراگر پر زحباب است .
                                   خدایا چه کنم ؟
.چشم اگر بند سراب است .
 اگر این سینه من گنج عذاب است .                       
 اگراین خلوتی جیب روال است . .                          
 شاید این سهمیه رنج وعذاب است  ..     .
                                   خدایا چه کنم ؟
 اگر این پا وکمر یاور تن نیست دگر ..
                                   
اگر این دست توانا به قدیم همیشه خواب است .
                                     
اگر این جسم بلا خورده. خراب است نگر .

                                      
ولی این روح به اندوه جواب است ،  مگر  ؟
                                       خدایا چه کنم ؟
اگر این سفره دل بی مایه فطیر است .
 اگر اعصاب منم خوردو خمیر است .
                                         
اگر این زندگیم همیشه گیر است .
                                         خدایا چه کنم ؟
اگر این که ، چه کنم ،  چه نکنم جوابی دیر
است .
عذر من کف روی آب است. .
بگذر زمن وگناه تن گر چه که پیر است .......

                                        

احمدرضاآزاد

چه کسی می فهمد

چه کسی می فهمد
عمق ترسی پنهان
در صورت برکه ای لرزان .
وقتی ماه
با لبخندش
نور می پاشد بر درختی
که دست دوستی
به سویش دراز کرده است

بهناز خدابنده لو

زندگی خواب است

زندگی خواب است
آهسته بیا
دستانم را بگیر
سخت در آغوشم بکش
چشمانم را بنوش
لبخندم را بچین
از وجودم پاک کن
آنچه همرنگت نیست...


مسلم اکبری ازندریانی

گهی آرامی و گاهی چو طوفان

گهی آرامی و گاهی چو طوفان
ببندی بشکنی هر عهد و پیمان

به ظاهر آدمی خوش رو نمایی
به باطن همچو دریایی خروشان

گهی سوزان کویر دشت لوتی
گهی چون ابر تیره پیک باران

به روزی شاد و سرمست و غزل خوان
به فردا می‌شوی غمگین و گریان

به عشق و عاطفه گه بی‌نظیری
به قهر و کینه گه چون تیغ بران

به پروازی گهی در آسمان‌ها
گهی در قعر چاهی گشته زندان

گهی گویی که من عاشق‌ترینم
از این گفته شوی فردا پشیمان

گهی گویی که مردم بهترینند
شوی گاهی از این مردم گریزان

گهی آتش زنی بر خرمن خود
گهی آبی بر آتش در نیستان

تو شیرینی، تو تلخی، شور و ترشی
عجب معجون کمیابی تو انسان


فروغ قاسمی

جوانی ام را برگردان ای عشق

جوانی ام را برگردان ای عشق
اشک ریخته ام را به چشم
جان رفته ام را به تن
خیالم را به سر
ای عشق
برگردان از او
هر چه برده ای ز من...


مسلم اکبری ازندریانی