زندگی یعنی

زندگی یعنی

امیدوار بودن عشق من

زندگی مثل دوست داشتن تو،

                          کاری ست جدی....

 

ناظم حکمت

بی نجوای انگشتانت

بی نجوای انگشتانت
جهان
از هر سلامی
خالی‌ست

« شاعر : احمد شاملو »

خنده هایت

خنده هایت
انگار آب سردی ست
روی دلتنگی های گُر گرفته ام
تا آرامم کند
تا بگوید که تو هم‌ از دور بودنمان ناراحتی
تا لباس عاشقی را بپوشد و
معنا کند یک عمر با هم بودنمان را
خنده هایت
خنده معمولی که نیست جانم
تمام زندگی من است...


#میلاد_میرزایی

یک گوشه ی چشمت به جهان می ارزد

یک گوشه ی چشمت به جهان می ارزد
کنج قفست به آسمان می ارزد

با تو به جهنم بروم.. حرفی نیست
آغوش تو هست,بی گمان می ارزد


نیلوفر_سلیمانی

کوتاه مانده دستِ تمنا در آستین

کوتاه مانده دستِ تمنا در آستین
داریم گریه بی‌تو چو مینا در آستین

تا صبحِ حشر، پرده‌نشین است هم‌چنان
از شرمِ ساعدت یدبیضا در آستین

ثابت نمی‌شود به تو خونِ شهیدِ عشق
خنجر به دست داری و حاشا در آستین

منت خدای را که در این خشک‌سالِ دهر
دارد کفم ز آبله دریا در آستین

روشن چراغِ مسجد و میخانه از من است
در دست سبحه دارم و مینا در آستین

تا داده‌اند خرقه‌ی تقوا ز مشربم
بوده است شیشه در بغلم یا در آستین

دارند عالمی چو حزینِ نیازمند
در راه تیغِ نازِ تو جان‌ها در آستین

#حزین_لاهیجی

پنجره ای بر دیوار کشیدم

پنجره ای
بر دیوار کشیدم
پرده را کنار زدم
تو پشت پنجره
بودی !


منوچهر پورزرین

آنکه می‌گوید دوستت می‌دارم

آنکه می‌گوید دوستت می‌دارم
خنیاگرِ غمگینی‌ست
که آوازش را از دست داده است.

ای کاش عشق را
زبانِ سخن بود

هزار کاکُلی شاد
در چشمانِ توست
هزار قناری خاموش
در گلوی من.

عشق را
ای کاش زبانِ سخن بود



آنکه می‌گوید دوستت می‌دارم
دلِ اندُه‌گینِ شبی‌ست
که مهتابش را می‌جوید.

ای کاش عشق را
زبانِ سخن بود


هزار آفتابِ خندان در خرامِ توست
هزار ستاره‌ی گریان
در تمنای من.

عشق را
ای کاش زبانِ سخن بود


۳۱ تیرِ ۱۳۵۸

احمد شاملو

نگاه از صدای تو ایمن می شود

نگاه
از صدای تو ایمن می شود
چه مومنانه
نام مرا آواز می‌کنی ...

"احمد شاملو