امروز به حالی است

امروز به حالی است

ز سودا دل من

ترسم نکشد

بی‌تو به فردا دل من.




"خاقانی"

آن کس که شتاب دارد،

آن کس که شتاب دارد،

عاشق نیست،
تشنه یی ست که معشوق را

چشمه ی آب شیرین تصور کرده است!
وقتی دوید و رسید و نوشید و ورم کرد،

رها می کند و می رود!


محبوب،
چشمه ی آب شیرین نیست،
هوای خنک دم صبح است...



"نادر ابراهیمی"

دگر آن شبست امشب که ز پی سحر ندارد

دگر آن شبست امشب
که ز پی سحر ندارد

من و باز آن دعاها

که یکی اثر ندارد.




"وحشی بافقی"

چگونه نخواهمت؟

چگونه نخواهمت؟
تو آن نیمه سیلی نخورده منی
آن نیمه آفتابی
که می شود برکت را
از کشتزارهای زیر پیراهنت به زکات گرفت
مرا چنان در آغوشت بگیر
که در جنگل های بی تفنگ دراز بکشم
زیر درخت های بی دار
آسمان های بی شلیک
مرا که از انفجار توده های گوشت به خود می لرزم
در خودت بپیچ
و نترس
اگر جز زایش عجیب الخلقه این عشق
چیزی از من نمی دانی
تو هر چه را که با لحن متین اندوه صدا بزنی
من همان هستم.



"فرنگیس شنتیا"

ﻋﺸﻖِ ﺗﻮ ﺩﺭﻳﺎست

ﻋﺸﻖِ ﺗﻮ ﺩﺭﻳﺎست
وﺩﻝِ ﻣﻦ ﻗﺎﻳﻖ ...
مرابه گردابِ عاشقانه ی
تنت دعوت کن
وبه بهانه ی عشق
درآغوشت
ﻏﺮقم کن...

شهاب_شهابی

میخواهمت...

میخواهمت...
میخواهمت... حتی
ب کوتاهیِ
یک بوسه بر پیشانی،،
اما عمیق،
به ژرفایِ اقیانوس‌...

فرزانه_طالبی_پور

خلاصه‌ی همه‌ی بهانه‌ها این است:

خلاصه‌ی
همه‌ی بهانه‌ها این است:
تــو از یــادم نمیــ‌روی.

محمدرضا_عبدالملکیان

کافه تان را انحصارى کنید...

کافه تان را انحصارى کنید...
بدانند که وقتى وارد میشوید،
فلان میز
کنار فلان پنجره
فلان آهنگ
فلان زیرسیگارى
از قبل آماده ى پذیرایى از تویى ست
که تمامِ خاطراتت را با خودَت آوَرده اى تا دودَش کنى...

علی_قاضی_نظام

از چیزهای کوچک در زندگیتان لذت ببرید،

از چیزهای کوچک در زندگیتان لذت ببرید،
چون روزی به گذشته نگاه میکنید و متوجه میشوید آنها چیزهای بزرگی بوده اند.