اگر پاییز نبود

اگر پاییز نبود
هیچ اتفاق شاعرانه ای نمی افتاد
نه موسیقی باد بود
نه سمفونی کلاغها
نه رقص برگ
و من
هیچ بهانه ای برای بوسیدن تو
در این شعر نداشتم
..

 

"بهرام محمودی"

با آمدن ات فریب ام دادی یا با رفتن ات ؟

با آمدن ات فریب ام دادی
یا با رفتن ات ؟

کاش هرگز تو را نمی دیدم
تا همیشه سراغ ات را
از فرشتگان می گرفتم

تا تلخ ترین شعرم را هرگز
در گوش خدا نمی خواندم

کاش هرگز تو را نمی دیدم
آن وقت
نه بغضی در گلویم بود
نه دل شدگی
و نه مشتی شعر

 

"واهه آرمن"

یک زن؛ مگر چقدر قدرت دارد در بزند،

یک زن؛

مگر چقدر قدرت دارد

در بزند،

و کسی در را

برایش باز نکند...؟!

یک در مگر

چقدر قدرت دارد

بسته بماند،

وقتی زنی عاشق

در می زند ... ؟!!


"چیستا یثربی"

من ساده ترین معمای زندگی توبودم

من ساده ترین معمای زندگی توبودم

امابجای حل..

پاکم کردی.

دوستت دارم

هنوزم بعدازسالها....
وقتی که می گویی؛دوستت دارم
صورتم گل می اندازد......
من همانم.....
دنیاعوض شود،بازمن همانم.
.....

فاطمه یوسفوند