هفت آسمان را بردَرم

هفت آسمان را بردَرم
وز هفت دریا بگذرم

چون دلبرانه بنگری
در جانِ سرگردانِ من

#مولانا

تمامی‌ِ الفاظِ جهان را در اختیار داشتیم و

تمامی‌ِ الفاظِ جهان را در اختیار داشتیم و
آن نگفتیم
که به کار آید
چرا که تنها یک سخن
یک سخن در میانه نبود:
ــ آزادی!



ما نگفتیم
تو تصویرش کن!


احمدشاملو

هر شب دلم بهانه‌ی تو..

هر شب دلم بهانه‌ی تو..
هیچ..
بگذریم..
امشب دلم دوباره توراهیچ..
شب‌بخیر...

#صادق‌طهرانی‌زاده

"آدم های خوب"

"آدم های خوب"

دلیلی ندارد وقتی آدم های خوبی در دنیایت وجود ندارند
آدم هایی با خطای کمتر را خوب بدانی !

‌‌آدم ها گاهی دوست دارند قدم بزنند

‌‌آدم ها گاهی دوست دارند قدم بزنند
و به هزار فکرِ نکرده بپردازند !
بعد باران بزند
و اصلا نفهمند کِی خیس شده اند ...
آدم ها دوست دارند دیوانه باشند !
آهنگِ مورد علاقه شان را رویِ جدولِ کنارِ خیابان بلند بلند بخوانند ...
هوا را با تمام جدول مندلیفش نفس بکشند
و از تهِ دل بخندند ...
چند شاخه گل بخرند، ساقه‌یِ آن را کوتاه نکنند و معتقد باشند همینجوری‌اش هم خیلی دوست داشتنی‌تر است ...
سیبِ قرمز را با تمامِ وجود گاز بزنند که ترکش هایش بپرد اینور و آنور !
آدم ها ، خیلی چیز ها دوست دارند
اما یادشان میرود که می توانند آن ها را داشته باشند ...

یک دم ! " بیا با عاشقان "

یک دم !

" بیا با عاشقان "

دستی بچرخان و برو !

چرخی بزن، مستی نما،

دل را بشوران و برو...!

#مولانای_جان

چون شدم صیدِ تو

چون شدم صیدِ تو
برگیر و نگهدار مرا..

#خواجوی‌کرمانی